@article { author = {Azari Samani, Mehdi}, title = {The Negotiation of Entropies in Thomas Pynchon’s V}, journal = {Journal of Applied Linguistics and Applied Literature: Dynamics and Advances}, volume = {9}, number = {1}, pages = {163-181}, year = {2021}, publisher = {Azarbaijan Shahid Madani University}, issn = {2820-8986}, eissn = {2821-0204}, doi = {10.22049/jalda.2021.27088.1251}, abstract = {This paper analyses Thomas Pynchon’s V. (1961) in light of two contradictory scientific perspectives and argues that Pynchon uses complex science-based formulations on different semantic levels to give shape to a seemingly shapeless world of uncertainty. V. is considered by many critics a historiographic metafiction which evolves through certain new readings of the early 20th century Europe’s colonialism and is given a sense of uncertainty to historical consciousness via Pynchon’s postmodernist style.  This paper suggests that though Pynchon uses the techniques (on the syntactical level) which define postmodernism and create a pandemonium of complexity and meaninglessness, he leaves hidden blueprints which give shape and order to the syntactical and semantic chaos created in his works. To achieve this goal, the main methodological focus of the paper would be on Claude. E. Shannon’s (1948) “information theory.”}, keywords = {Chaos Entropy,Information Entropy,Noise,V}, title_fa = {گفتمان انواع انتروپی در رمان «وی» نوشته توماس پینچن}, abstract_fa = {این مقاله، رمان «وی» (1961) نوشته توماس پینچن را از دو دیدگاه متضاد علمی مورد تحلیل قرار داده و نتیجه گیری میکند که پینچن سعی دارد با بکار گیری فرمولهای پیچیده علمی در سطح معنایی زبان به دنیای به ظاهر بی معنا هدف و معنایی نو ببخشد. رمان «وی»توسط بسیاری منتقدین به عنوان یک متافیکشن تاریخ نگارانه شناخته میشود که حول محور ایجاد یک خوانش جدید از استعمار ابتدای قرن 20 اروپا میگردد که تحت تاثیر روش داستانویسی پسامدرنیستی توماس پینچن به این دوران خاص تاریخی رنگ و بوی عدم قطعیت در بیان واقعیات و مسائل میبخشد. این مقاله اثبات میکند که گرچه پینچن با استفاده از تکنیکهای رمان نویسی پسامدرن شهرآشوبی عدم قطعیت و فرار از معنا را ایجاد میکند، در پس زمینه، نقشه مخفی رسیدن به معنا را نگه داشته. این نقشه مستتر، خواننده را به سمت نوعی قطعیت در ورای آشوب متن سوق میدهد. برای این منظور رویکرد اصلی این مقاله بر روی نظریه اطلاعات کلود شانون استوار گشته است.}, keywords_fa = {انتروپی در نظریه آشوب,انتروپی در تئوری اطلاعات,سرو صدا,معنا}, url = {http://jalda.azaruniv.ac.ir/article_14233.html}, eprint = {http://jalda.azaruniv.ac.ir/article_14233_c764fccce94adfd71e3ccfe8bc3ee833.pdf} }