Document Type : Research Article
Author
Assistant Professor of English Literature, Department of English Language and Literature, Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran.
Abstract
Abstract
The study of drama is one of the most interesting, thought- provoking and pleasing experiences in the field of English literature, but it seems there are some reasons why it may not look like to be so for some of the students of drama in the context of Iranian universities. It seems, first of all, there are some plays which appear baffling when students read them for the first time; secondly, some of expert university teachers follow their fixed sanctified method of drama teaching when they encounter so dissimilar plays. This paper explores innovative and resourceful teaching methods for teaching of drama in the context of Iranian universities. The purpose of this paper is to provide drama teachers with ideas and suggestions for responding to any classic, modern, and postmodern plays that they might encounter as part of the course at university. The present research paper gains significance as the findings may shed more light on groundbreaking and ingenious teaching methods for teaching of drama in the context of Iranian universities.
Keywords: drama, drama teaching, ancient Greek drama, medieval drama, Elizabethan and Jacobean drama, modern and postmodern drama
Keywords
- Keywords: Drama
- Drama teaching
- Ancient Greek drama
- Medieval drama
- Elizabethan and Jacobean drama
- Modern and postmodern drama
Main Subjects
Article Title [Persian]
روش های نو و پیشرو در تدریس نمایشنامه در دانشگاههای ایران
Abstract [Persian]
مطالعه ینمایشنامه یکی از جالب ترین و جذاب ترین تجربیات در زمینهی ادبیات انگلیسی است، اما به نظر می رسد دلایلی وجود دارد که بعضی از دانشجویان درس نمایشنامه در دانشگاههای ایران چنین حسی را تجربه نمی کنند. به نظر می رسد، اول از همه، نمایشنامه هایی وجود دارند که وقتی دانشجویان برای اولین بار آنها را می خوانند غافلگیر می شوند؛ ثانیا، بعضی از اساتید صاحب نام دانشگاهی در مواجه با نمایش های متفاوتاز همان روشهای متداول، ثابت، و قدیمی خودشاندر آموزش نمایشنامه استفاده می کنند. هدف این مقاله بررسی و پیشنهاد روشهای نوین و مبتکرانه آموزش تدریسنمایشنامه در دانشگاههای ایرانست، تا روشی مناسب برایمواجه با هر گونه نمایشنامه های کلاسیک، مدرن، و پست مدرن داشته باشند. مقاله پژوهشی حاضر از این جنبه اهمیت دارد کهیافته هایش می توانند به تدریس مناسب تر نمایشنامه در دانشگاه های ایرانکمک نماید.
Keywords [Persian]
- نمایشنامه
- تئاتر
- نمایشنامه یونان باستان
- نمایشنامه قرون وسطایی
- نمایشنامهدوران الیزابت
- ونمایشنامه مدرن و پست مدرن