نوع مقاله : مرور کتاب
نویسنده
دانشجوی دکتری، دانشکده زبان و ارتباطات نوین، دانشگاه پوترا مالزیا، کوآلالامپور، مالزی
چکیده
کتاب «خلق تخصص از راه تجربه» مشتمل بر بیست فصل توسط گروهی از اساتید رشته تعلیم و تربیت به نگارش درآمده است. تدوین و ویراستاری کتاب را آلن میلی بر عهده داشته است. مؤلفین فصول کتاب هرکدام روایت ها و تجارب خود را در زمینۀ فراگیری زبان انگلیسی و به عنوان متخصصین آموزش زبان در ارتباط با مفهوم «حس باورپذیری» پرابو به اشتراک گذارده اند. بر اساس نظریۀ پرابو حس باورپذیری در امر آموزش به درک شهودی معلمین از یادگیری مربوط است و چنین درکی برخاسته از تجربیات آموزشی خود معلم است. این کتاب تلاشی قابل توجه در جهت تسهیم تجربه های تعدادی از متخصصین آموزش و تعلیم در نقاط مختلفی از جهان است. از اینرو به نظر می رسد هدف این کتاب نه ارائۀ یک نظر اجماعی در مورد ماهیت امر آموزش، بلکه بسط، شفاف سازی و غنابخشی به دیدگاه های شخصی افراد مختلفی است که در این کتاب به عرضۀ تجارب خود پرداخته اند.
کلیدواژهها
موضوعات