نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری زبان و ادبیات انگلیسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایران

2 دانشیار زبان و ادبیات انگلیسی ، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایران

3 استادیار زبان و ادبیات انگلیسی ، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایران

چکیده

هدف این مقاله ارائه خوانشی سیاسی از دازاین است که ممکن است به تراژدی دازاین در اثر «ترانه­ی یخ و آتش» منجر شود. سیاست را می توان عنصری برای رسیدن به هستی و دازاین دانست. روش­شناسی پدیدارشناختی که هایدگر معرفی می­کند تمام تاریخ سنت فلسفی غرب را رد می­کند. هایدگر معتقد است که تفکر متافیزیکی که از زمان افلاطون تا نیچه بر فلسفه غرب مسلط بوده برای مطالعه هستی کافی نیست. تاریخ غرب در داستان «ترانه­ی آتش و یخ» به تصویر کشیده شده است. با تطبیق این مفروضات در زمینه وستروس، روشن می­شود که حکمرانی و تسلط بر آن تنها راه انتصاب امر وجود است. در قلمرویی که هر ارباب و بانویی رویای خود را برای نشستن بر تخت آهنین می پروراند، مفهوم ملت از وحدت و دموکراسی به نوعی جزم­اندیشی الیگارشی انحطاط می­یابد که زندگی مردم عادی را به عنوان ابزاری ضروری برای رسیدن به هدف نهایی در نظر می­گیرد، و آن هدف چیزی نیست جز حداکثر قدرت. در چنین حالتی، یک سیاستمدار آرمان‌گرا جایی برای دفاع از ارزش‌های کاملاً مثبت مانند برابری یا عدالت نمی‌یابد. در واقع، همانطور که او اغلب به زودی متوجه می شود، سود نخبگان اغلب مستقیماً به زیان دیدن مردم بستگی دارد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

Dearman, A. J. (2016). Redefining masculinity in Game of thrones [Doctoral dissertation, Southern Utah University]. https://www.suu.edu/hss/comm/masters/capstone/thesis/dearman-a.pdf  
Flood, A. (2015, April 10). George R. R. Martin revolutionised how people think about fantasy. The Guardian. https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2015/apr/10/george-rr-martin-revolutionised-how-people-think-about-fantasy 
Gall, R. S. (2003). Interrupting speculation: The thinking of Heidegger and Greek tragedy. Continental Philosophy Review, 36(2), 177-194. https://doi.org/10.1023/A:1026088501034 
Gall, R. S. (2013). Faith in doubt in the end. International Journal for Philosophy of Religion, 73(1), 29-38. https://doi.org/10.1007/s11153-011-9333-2 
Gessey-Jones, T., Connaughton, C., Dunbar, R., Kenna, R., MacCarron, P., O’Conchobhair, C., & Yose, J. (2020). Narrative structure of A song of ice and fire creates a fictional world with realistic measures of social complexity. Proceedings of the National Academy of Sciences, 117(46), 28582-28588. https://doi.org/10.1073/pnas.2006465117 
Groth, M. (2002). Crowell, Steven Galt. Husserl, Heidegger, and the space of meaning: Paths toward transcendental phenomenology. The Review of Metaphysics, 55(3), 622-624.
Guignon, C. (2004). On being authentic. Taylor & Francis.
Heidegger, M. (1993). Being and time. Basil Blackwell.
Heidegger, M. (2010). Being and time (Rev. ed.). State University of New York Press.
Lafont, C. (2015). Transcendental versus hermeneutic phenomenology in being and time. In S. Gardner, & M. Grist (Eds.), The transcendental turn (pp. 278 –293). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780198724872.003.0014 
Leštinská, P. (2017). Archetypes in contemporary Anglophone literature: A Song of ice and fire [Bachelor's thesis, Tomas Bata University in Zlín]. https://portal2.utb.cz/portal/studium/prohlizeni.html 
Malpas, J. (2003). From Kant to Davidson: Philosophy and the idea of the transcendental. Routledge.
Martin, G. R. (1999). A clash of kings. Vol. 2. of A song of ice and fire. Bantam.
Martin, G. R. (2002). A storm of swords. Bantam.
Martin, G. R. (1997). A game of thrones. Bantam Books.
O’Conchobhair, C., & Yose, J. (2020). Narrative structure of A song of ice and fire creates a fictional world with realistic measures of social complexity. Proceedings of the National Academy of Sciences, 117(46), 28582-28588. https://doi.org/10.1073/pnas.2006465117 
Poole, A. (2005). Tragedy: A very short introduction (Vol. 131). Oxford University Press.
Sandqvist, E. (2012). Politics, hidden agendas and A game of thrones: An intersectional analysis of women's sexuality in George R. R. Martin's A game of thrones [Bachelor's thesis, Luleå University of Technology]. https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1028601/FULLTEXT02.pdf 
Selling, K. (2004). Fantastic Neomedievalism. Flashes of the fantastic: Selected essays from the War of the worlds centennial, Nineteenth International Conference on the Fantastic in the Arts. Greenwood Publishing Group.
Taite, A. (2018, April). Game of thrones and the background behind Westeros [Paper presentation]. Academic Festival, Sacred Heart University, Connecticut, USA.
Tegelman, A. (2013). "Forgive me for all I have done and all I must do"-portrayals of negative motherhood in George R. R. Martin's A game of thrones, A clash of kings and a storm of swords [Master's thesis, University of Tampere].
Verweij, L. (2017). Game of tropes: Subversion of medieval ideals in George R. R. Martin’s A song of ice and fire [Master's thesis, Leiden University].