Document Type : Research Article

Authors

1 MA in ELT, Imam Khomeini International University, Qazvin, Iran

2 Professor of TEFL, Department of English, Faculty of Literature and Humanities, Imam Khomeini International University, Qazvin, Iran

Abstract

Flipped instruction has been shown to be effective in improving learning. However, this improvement might come at a cost. Since the responsibility for preparing is shifted to students, there is also a risk of augmenting learners’ anxiety. This study was an attempt to check the effects of flipped instruction through shad application on foreign language classroom anxiety among Iranian English learners. 120 male pre-intermediate English language learners constituted the main participants of this study. The participants were randomly assigned to one control and three experimental groups based on their performance on an Oxford Placement Test (OPT). The instruction provided for the control group was conventional instruction while the first experimental group received traditional flipping, the second group received demonstration-based instruction, and the third experimental group received double-flipped instruction for eight sessions, each lasting for 45 minutes. Data collection was done using pretests and posttests of foreign language classroom anxiety (FLCA); the results of ANCOVA revealed that all the three types of flipped learning had more positive effects than conventional instruction on reducing the learners’ anxiety level; however, there were no meaningful differences among the three types of flipping. The results of this study might be valuable for English learners and teachers, materials writers, and curriculum developers. The choice of the right kind of teaching materials and instructional techniques can help reduce learners’ anxiety.

Keywords

Main Subjects

Article Title [Persian]

یادگیری معکوس و نقش آن در کنترل اضطراب حضور در کلاس زبان خارجی از طریق برنامه شاد

Authors [Persian]

  • محمود نبی لو 1
  • دکتر عباسعلی زارعی 2

1 کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، ایران

2 استاد آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، ایران

Abstract [Persian]

مطالعات پیشین نشان داده است که یادگیری معکوس در بهبود یادگیری موثر است. با این حال، این بهبود ممکن است هزینه داشته باشد. از آنجایی که مسئولیت آماده سازی به دانش آموزان منتقل می شود، خطر افزایش اضطراب فراگیران نیز وجود دارد. این مطالعه تلاشی برای بررسی تأثیر یادگیری معکوس از طریق کاربرد برنامه شاد بر اضطراب کلاس درس زبان خارجی در زبان آموزان ایرانی انگلیسی بوده است. 120 نفر از زبان آموزان پسر در سطح پیش از متوسط زبان انگلیسی شرکت کنندگان اصلی این مطالعه بودند. شرکت کنندگان بر اساس عملکرد در آزمون تعیین سطح به طور تصادفی در یک گروه کنترل و سه گروه آزمایشی قرار گرفتند. روش تدریس ارائه شده برای گروه کنترل، آموزش متعارف بود، در حالی که گروه آزمایش اول یادگیری معکوس سنتی، گروه دوم یادگیری معکوس مبتنی بر نمایش، و گروه آزمایش سوم یادگیری معکوس دوسویه را به عنوان روش تدریس دریافت کردند. جمع آوری داده ها از طریق پیش آزمون و پس آزمون اضطراب انجام شد. نتایج ANCOVA در مورد اضطراب کلاس درس زبان های خارجی نشان داد که هر سه نوع یادگیری معکوس تأثیرات مثبت بیشتری نسبت به آموزش های متعارف بر کاهش سطح اضطراب زبان آموزان داشتند. با این حال، هیچ تفاوت معنی‌داری بین سه نوع یادگیری معکوس وجود نداشت. نتایج این مطالعه ممکن است برای زبان آموزان و معلمان انگلیسی، نویسندگان کتب درسی، و توسعه دهندگان برنامه درسی ارزشمند باشد.

Keywords [Persian]

  • یادگیری معکوس
  • اضطراب حضور در کلاس زبان خارجی
  • برنامه شاد
Abdullah, M. Y., Hussin, S., & Ismail, K. (2021). Does flipped classroom model affect EFL learners’ anxiety in English speaking performance? International Journal of Emerging Technologies in Learning16(01), 94–108. https://doi.org/10.3991/ijet.v16i01.16955
Aydin, S. (2008). An investigation on the language anxiety and fear of negative evaluation among Turkish EFL learners. Asian EFL Journal, 30(1), 421-444.
Chen, M. R. A., & Hwang, G. J. (2020). Effects of experiencing authentic contexts on English speaking performances, anxiety and motivation of EFL students with different cognitive styles. Interactive Learning Environments, 30(9), 1619–1639. https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1734626
Dinçer, N. & Polat, M. (2022). The use of flipped learning in EFL grammar instruction. Asian Journal of Distance Education, 17(1), 88-108. https://doi.org/10.5281/zenodo.6460785
Gawi, E. M. K. (2020). The impact of foreign language classroom anxiety on Saudi male students’ performance at Albaha University. Arab World English Journal, 11(2), 258–274. http://dx.doi.org/10.24093/awej/vol11no2.18 
Gok, D., Bozoglan, H., & Bozoglan, B. (2021): Effects of online flipped classroom on foreign language classroom anxiety and reading anxiety. Computer Assisted Language Learning, 36(4), 840-860. http://dx.doi.org/10.1080/09588221.2021.1950191 
Goodwin, B., & Miller, K. (2013). Evidence on flipped classrooms is still coming in. Educational Leadership, 70(6), 78–80.
Gustian, K., Aridah, A., & Rusmawaty, D. (2023). The benefits of flipped classroom model for EFL learners. Journal on Education5(4), 13918-13935. https://doi.org/10.31004/joe.v5i4.2411
Han, S., Li, Y., & Haider, S. A. (2022). Impact of foreign language classroom anxiety on higher education students’ academic success: mediating role of emotional intelligence and moderating influence of classroom environment. Frontiers in Psychology13, 945062. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.945062
Horwitz, E. K., Horwitz, M. B., & Cope, J. (1986). Foreign language classroom anxiety. The Modern Language Journal, 70(2), 125–132. https://doi.org/10.2307/327317 
Kim, J. E., Park, H., Jang, M., & Nam, H. (2017). Exploring flipped classroom effects on second language learners’ cognitive processing. Foreign Language Annals, 50(2), 260–284. http://dx.doi.org/10.1111/flan.12260 
MacIntyre, P. D., & Gardner, R. C. (1991). Language anxiety: Its relationship to other anxieties and to processing in native and second languages. Language Learning, 41(4), 513–534. https://psycnet.apa.org/doi/10.1111/j.1467-1770.1991.tb00691.x 
Parvaneh, H., Zoghi, M., & Asadi, N. (2022). Effect of the flipped classroom approach and language proficiency on learner autonomy and foreign language anxiety. International Journal of Foreign Language Teaching and Research, 10(41), 77-88.
Rajabi, P., Mahmoodi, K., & Hosseini, S. A. (2021). Flipped classroom model and its impact on Iranian EFL learners’ classroom anxiety and listening performance. Computer-Assisted Language Learning Electronic Journal22(3), 1-16.
Razak, N. A., Yassin, A. A., & Maasum, T. N. R. B. T. M. (2017). Effect of foreign language anxiety on gender and academic achievement among Yemeni university EFL students. English Language Teaching10(2), 73-85. https://doi.org/10.5539/elt.v10n2p73
Roehl, A., Reddy, S. L., & Shannon, G. J. (2013). The flipped classroom: An opportunity to engage millennial students through active learning. Journal of Family & Consumer Sciences, 105(2), 44–49. https://doi.org/10.14307/JFCS105.2.12 
Sahoo, P. K., & Sinha, S. (2020). Role of anxiety in speaking skills: An exploratory study. Strength for Today and Bright Hope for Tomorrow, 20(2), 58–61.
Zarei, A. A., & Rahmaty, H. (2021). The effects of interventionist and interactionist dynamic assessment on EFL students’ perfectionism, willingness to communicate, and foreign language anxiety. International Journal of Language Testing, 11(2), 13-33. https://civilica.com/doc/1289891