Document Type : Book Review

Author

Lecturer, Department of English Language and Literature, University of Kashan, Kashan, Iran

Abstract

Materials Development in Language Teaching moots the emerging issues in the domain of materials development for language teaching raised mostly at MATSDA. The book seeks to uplift knowledge, ideas and awareness of the readers and developers and spur them to transpose and extrapolate the initial thinking and research emerged so far to the practical context of developing and harnessing classroom materials. It, likewise, zeros in on providing the stimulus, in a way, for further experimentation and innovation to redound to sustaining of the development of quality materials. As courses in applied linguistics and teacher development are enjoying the innovation in teaching and learning foreign languages to all walks of people in the globe, materials needs to be developed au courant with any inauguration of the ELT methodological and technological materials. Materials Development in Language Teaching provides this facility, leeway and opportunity for researchers, teachers, writers and publishers to share their insightful perspectives and implication to the ardent readers who endeavor to obtain and refine their approaches and practices for writing and application of foreign language materials.

Keywords

Article Title [Persian]

بررسی کتاب: تاملینسون، بی., توسعه مواد درسی در آموزش زبان انتشارات دانشگاه کمبریج, 2011, 451 صفحه, شابک: 9-15704-521-0-978

Author [Persian]

  • دکتر حسین عبدالحی

مربی آموزشی، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران

Abstract [Persian]

توسعه مواد در آموزش زبان مسائل نوظهور را در حوزه توسعه مواد برای آموزش زبان مطرح می کند که بیشتر در «ماتسودا» مطرح شده است. این کتاب به دنبال ارتقای دانش، ایده‌ها و آگاهی خوانندگان و توسعه‌دهندگان است و آن‌ها را تشویق می‌کند تا تفکر و تحقیقات اولیه‌ای را که تاکنون به وجود آمده است را به زمینه عملی توسعه و استفاده از مواد کلاس درس منتقل و تعمیم دهند. به همین ترتیب، به نوعی محرکی برای آزمایش‌ها و نوآوری‌های بیشتر برای تداوم توسعه مواد باکیفیت ایجاد نمی‌کند. از آنجایی که دوره‌های زبان‌شناسی کاربردی و توسعه معلم از نوآوری در آموزش و یادگیری زبان‌های خارجی برای همه اقشار مردم در جهان بهره می‌برند، مواد لازم است که با هر گونه افتتاحیه مواد روش‌شناختی و فناوری ELT تهیه شود. توسعه مواد در آموزش زبان این تسهیلات، آزادی عمل و فرصت را برای محققان، معلمان، نویسندگان و ناشران فراهم می‌کند تا دیدگاه‌ها و پیامدهای روشن‌گر خود را با خوانندگانی که تلاش می‌کنند رویکردها و شیوه‌های خود را برای نوشتن و کاربرد مطالب زبان خارجی به‌دست آورند و اصلاح کنند، به اشتراک بگذارند.

Keywords [Persian]

  • توسعه مواد
  • آموزش
Breen, M. & C. Candlin (1987). Which materials? A consumer’s and designer’s guide. In L. E. Sheldon (ed): ELT Textbooks and Materials: Problems in Evaluation and Development, ELT Documents 126. London: Modern English Publications/The British Council, 13–28.
Lozanov, G. (1978). Suggestology and Outlines of Suggestopedy. Gordon & Breach, NY. https://doi.org/10.4324/9780203392829_chapter_5
Prabhu, N. S. (1987). Second Language Pedagogy. Oxford, Oxford University Press.