چکیده
این مطالعه باهدف بررسی تاثیر ابزار کمک آموزشی بصری به یادگیری واژگان زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی انجام شد. برای دستیابی به هدف مطالعه،60 زبان آموز ابتدایی زبان انگلیسی براساس عملکرد آنها در آزمون مهارت انتخاب شدند. پس ازاجرای پیشآزمون، شرکت کنندگان گروه آزمایشی، واژگان را به طور بصری دریافت کردند. معلم از انواع مختلف استراتژیهایی ...
بیشتر
این مطالعه باهدف بررسی تاثیر ابزار کمک آموزشی بصری به یادگیری واژگان زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی انجام شد. برای دستیابی به هدف مطالعه،60 زبان آموز ابتدایی زبان انگلیسی براساس عملکرد آنها در آزمون مهارت انتخاب شدند. پس ازاجرای پیشآزمون، شرکت کنندگان گروه آزمایشی، واژگان را به طور بصری دریافت کردند. معلم از انواع مختلف استراتژیهایی مانند: اجرای فیزیکی و ایجاد حافظه ی بصری واژه استفاده کرد. گروه کنترل دستور زبان رابا استفاده ازروش رایج دریافت کردندکه دردوره های مشابه با استفاده از واژه نامه ها، تعاریف، مترادف، ترجمه، وغیره انجام شد. درنهایت، هردوگروه پس آزمون را انجام دادند. نتایج حاصل از آزمون نشان داد که کمکهای بصری برای کمک به یادگیرندگان مبتدی زبان انگلیسی برای یادگیری واژگان موثرتر بود. بر این اساس توصیه شده است که تمام معلمان زبان خارجی باید مسئولیت پذیر باشند و از انواع مختلف وسایل کمک آموزشی تصویری تا آنجا که ممکن است به طورموثر استفاده کنند.