دوره 12 (1402)
دوره 11 (1402)
دوره 10 (1401)
دوره 9 (1400)
دوره 8 (1399)
دوره 7 (1398)
دوره 6 (1397)
دوره 5 (1396)
دوره 4 (1395)
دوره 3 (1394)
دوره 2 (1393)
دوره 1 (1392)
موضوعات = انگلیسی برای اهداف ویژه
تعداد مقالات: 9
ما نیازمند افق های نو هستیم: در جستجوی گزینه هایی جهت سهسویهسازی مطالعات گفتمانهای آکادمیک
دوره 11، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 251-268
چکیده
مقاله حاضر بر این استدلال تاکید میورزد که ایجاد الگوهای جامع و کارآمد تحلیل گفتمانهای آکادمیک صرفا از طریق توسعه نظریههای گفتمان محور ممکن نیست و برای حصول به چنین چهارچوبی باید میان حوزه پژوهش گفتمانهای آکادمیک و حوزه گستردهتر پژوهش در زبانشناسی کاربردی تعامل بیشتری صورت گیرد. به نظر محقق، این مکالمه مفهومی بین ... بیشترتحلیل بین فرهنگی پیکره محور از ارجاعات متنی در دو گروه نویسنده در دو محل انتشار: تفاوت های رشته ای
دوره 12، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 1-23
چکیده
در دو دهه گذشته، ارجاعات درون متنی در انگلیسی با اهداف ویژه از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی ارجاعات درون متنی در مقالات تحقیقی چاپ شده نویسندگان انگلیسی زبان و فارس زبان در مجلات معتبر انگلیسی زبان ایرانی و بین المللی در دو رشته اقتصاد و مهندسی صنایع بوده است. به همین منظور، چهار پیکره از مقالات تحقیقی در ... بیشترنقش روش خواندن هدایت شده در بهبود درک مطلب مهندسین صنعت نفت و گاز ایران
دوره 10، شماره 2 ، آذر 1401، ، صفحه 53-70
چکیده
یکی از ضروریات یادگیری زبانهای خارجی، درک مطلب به خصوص برای زبان آموزان بزرگسال است. همچنین، افزایش علاقهمندی زبانآموزان به خواندن با در نظر گرفتن زمان صرف شده برای یادگیری دانشهای مختلف خواهد بود. پژوهش حاضر با هدف بررسی درک مطلب به عنوان یک عامل کمک کننده در زمانی که زبان آموزان درگیر درک و خواندن هستند انجام پذیرفته ... بیشترمواجهه با چالش پیوندخوردگی ژانری در پژوهش و آموزش انگلیسی برای اهداف آکادمیک
دوره 8، شماره 2 ، آبان 1399، ، صفحه 23-37
چکیده
از زمان معرفی مفهوم ژانر به حوزه انگلیسی برای اهداف ویژه در دهه 1980 میلادی، این مفهوم به عنوان یک سازه ی تئوریک منسجم در خدمت درک هرچه بیشتر ماهیت ارتباطات آکادمیک قرار گرفته است. بااینحال، پتانسیل ذاتی این مفهوم به عنوان ابزار طبقه بندی متون آکادمیک همواره به نوعی کج فهمی درباره همگن بودن ژانرهای آکادمیک نیز دامن زده است. مقاله ... بیشتربررسی اثربخشی ترکیب اطلاعات در مقایسه با تصویرسازی (زیمرمان و هاچینز، 2003) بر پیشرفت زبان تخصصی دانشجویان کارشناسی حسابداری با لحاظ جنسیت
دوره 8، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 93-109
چکیده
این تحقیق به بررسی اثربخشی ترکیب اطلاعات در مقایسه با تصویرسازی (زیمرمان و هاچینز، 2003) بر پیشرفت زبان تخصصی دانشجویان کارشناسی حسابداری با لحاظ جنسیت پرداخته است. 120 دانشجوی رشته حسابداری در ایران در این تحقیق مشارکت داشتند که به 4 گروه همگن 30 مذکر و 30 مونث در گروه آزمایش و 30 مذکر و30 مونث در گروه دیگر تقسیم شدند. پیش آزمون به عمل آمده ... بیشترگفتمان علمی و نفوذ عناصر غیر رسمی
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 49-97
چکیده
با تحمیل گردشهای ساختاری اجتماعی مان، ما بعد اجتماعی، فرهنگی، و تاریخی که در گفتمان علمی انجام می شود را توسعه داده ایم. این نظرهای اجمالی به ما نشان می دهد که چقدر گفتمان علمی جزئی از وب های پیچیده ی ارتباطات اجتماعی انسان است. با تشخیص این خاصیت اجتماعی، فرهنگی، و تاریخی، این مقاله به عناصر غیر رسمی که در گفتمان های علمی هستند، نگاه ... بیشترگفتمان های علمی دورگه: دیدگاه های بینامتنی و پیآمدهای آن ها در آموزش انگلیسی برای اهداف خاص
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 61-80
چکیده
بیشتربررسی نیازهای درک مطلب زبان تخصصی دانشجویان ادبیات فارسی دانشگاه یاسوج
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 89-98
چکیده
هدف اصلی مطالعه حاضر که در راستای برنامه های آموزش زبان انگلیسی با اهداف ویژه در ایران است پر کردن شکاف بین دانش درک عمومی زبان دانش آموزان و توانایی آنها در خواندن متنهای تخصصی ومنظم است. هدف این مطالعه، بررسی نیازهای حاضر و آینده مهارت خواندنِ (درک مطلب) دانشجویان زبان فارسی دانشگاه یاسوج با روش ترکیبی (کمی و کیفی) در دروس زبان تخصصی ... بیشتربه کار بردن فراگفتمان در علم عام و حرفه ای: موردهای طفره ها و تشدیدها
دوره 7، شماره 2 ، آبان 1398، ، صفحه 99-120