دکتر سعید رحیمی پور؛ دکتر محمدرضا خدادوست
چکیده
آثار ادبی بسته به منظر خواننده متفاوت مورد بحث قرار گرفته اند. این تحقیق تلاش کرده است تا تقسیر رمان «کشتن پرنده مقدس» را پیش رو گذارد.در ابتدا، 30 دانشجوی رشته زبان انگلیسی بر اساس روش نمونه گیری گروهی ساده انتخاب شدند که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل بودند. سپس متن پی دی اف داستان در در اختیار آنها قرار گرفت و بعد از چند هفته ...
بیشتر
آثار ادبی بسته به منظر خواننده متفاوت مورد بحث قرار گرفته اند. این تحقیق تلاش کرده است تا تقسیر رمان «کشتن پرنده مقدس» را پیش رو گذارد.در ابتدا، 30 دانشجوی رشته زبان انگلیسی بر اساس روش نمونه گیری گروهی ساده انتخاب شدند که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل بودند. سپس متن پی دی اف داستان در در اختیار آنها قرار گرفت و بعد از چند هفته مطالعه به فواصل معین فیلم رمان برای دانشجویان پخش شد. بعد از آن با استفاده از روش نقد خواننده محور از دانشجویان خواسته شد تا نظرات، برداشتها، چشم اندازهای اینکه آنها چه کسی هستند، کدام یک و چه چیزی مصداق پرنده مقدس هستند مورد بارش فکری قرار گرفتند.تحلیل محتوایی کمی و کیفی نوشته های آنها تفسیرهای جذابی را پیش رو گذاشت که چه چیزهایی سمبل پرنده مقدس بودند. بخش پایانی مقاله بافته ها و پیامدها را مورد بحث قرار می دهد.
چکیده
مطالعه ینمایشنامه یکی از جالب ترین و جذاب ترین تجربیات در زمینهی ادبیات انگلیسی است، اما به نظر می رسد دلایلی وجود دارد که بعضی از دانشجویان درس نمایشنامه در دانشگاههای ایران چنین حسی را تجربه نمی کنند. به نظر می رسد، اول از همه، نمایشنامه هایی وجود دارند که وقتی دانشجویان برای اولین بار آنها را می خوانند غافلگیر می شوند؛ ثانیا، ...
بیشتر
مطالعه ینمایشنامه یکی از جالب ترین و جذاب ترین تجربیات در زمینهی ادبیات انگلیسی است، اما به نظر می رسد دلایلی وجود دارد که بعضی از دانشجویان درس نمایشنامه در دانشگاههای ایران چنین حسی را تجربه نمی کنند. به نظر می رسد، اول از همه، نمایشنامه هایی وجود دارند که وقتی دانشجویان برای اولین بار آنها را می خوانند غافلگیر می شوند؛ ثانیا، بعضی از اساتید صاحب نام دانشگاهی در مواجه با نمایش های متفاوتاز همان روشهای متداول، ثابت، و قدیمی خودشاندر آموزش نمایشنامه استفاده می کنند. هدف این مقاله بررسی و پیشنهاد روشهای نوین و مبتکرانه آموزش تدریسنمایشنامه در دانشگاههای ایرانست، تا روشی مناسب برایمواجه با هر گونه نمایشنامه های کلاسیک، مدرن، و پست مدرن داشته باشند. مقاله پژوهشی حاضر از این جنبه اهمیت دارد کهیافته هایش می توانند به تدریس مناسب تر نمایشنامه در دانشگاه های ایرانکمک نماید.