استفاده از استراتژی های درک مطلب، سازماندهی مجدد و درک مطلب استنباطی توسط مربیان و دانشجویان

نور عزتی آزمان؛ دکتر منصور امینی؛ دکتر لین سیو انگ؛ دکتر معصومه علوی

دوره 8، شماره 2 ، آبان 1399، ، صفحه 179-196

https://doi.org/10.22049/jalda.2020.26960.1216

چکیده
  انواع مختلف استراتژی های خواندن در زمینه انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) مدرسان و فراگیران را با چالش مواجه می کند. این مطالعه با هدف شناسایی و مقایسه استراتژی های خواندن مورد استفاده توسط مربیان و دانشجویان در برخورد با سوالات درک مطلب، سازماندهی مجدد و درک مطلب استنباطی انجام شده است. شرکت کنندگان پنج مربی EFL و 27 دانشجو از برنامه ...  بیشتر

تاثیر تقویت ضمنی درونداد بر یادگیری همایند های گرامری
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 81-90

https://doi.org/10.22049/jalda.2018.26251.1066

چکیده
  یادگیری«همایند ها»به عنوان یکی از حوزه های مشکل ساز در آموزش زبان دوم به شمار می رود و  اگر فردی متمایل به تقویت  توانایی هایش در یک زبان خارجی باشد، دقت در استفاده از همایند یکی از مسائل مهم می باشد. این تحقیق نقش تقویت ضمنیدرونداد  در  همایند های های گرامری بر زبان آموزان ایرانی را مورد مطالعه قرار داده است. دو گروه ...  بیشتر

استراتژیهای زبان آموزی و آزمون آگاهی زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته در آزمون تافل اینترنتی
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 91-100

https://doi.org/10.22049/jalda.2018.26252.1067

چکیده
  زبان آموزان خوب از یک سری استراتژیها استفاده میکنند و زمانیکه آزمون های زبانی مد نظر میباشند این استراتژیها همراه با نوعی آزمون آگاهی میتواند نتایج بهتری برایشان داشته باشد. ازمیان چنین آزمونهایی، آزمون تافل اینترنتی کابوسی برای زبان آموزان ایرانی میباشد، چرا که برای ادامه تحصیل نیازمند نتایجی مطلوب میباشند. بنابراین در این تحقیق ...  بیشتر

معرفی کتاب: نیروی یادگیری متفکرانه
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 179-182

https://doi.org/10.22049/jalda.2019.26451.1120

چکیده
  در گذشته برای یادگیری هر مهارتی، از جمله مهارت زبانی، بهترین روش تکرار و تمرین مداوم و بیش از حد بود. اما با این روش فرد فقط مهارت تکرار بدون فکر یک عمل و یا ادای یک جمله را به دست می آورد. اکنون روش یادگیری در لحظه (Mindful Learning) در یادگیری زبان دوم و تدریس آن بسیار کاربرد دارد. بر اساس این روش، زبان آموز باید توانایی های خود را بشناسد، تفکر ...  بیشتر