آگاهی و به‌کارگیری شهروندی دیجیتال توسط فراگیران و مدرسان ایرانی زبان انگلیسی

دکتر خدیجه کریمی علویجه؛ عاطفه عبداللهی

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 33-63

https://doi.org/10.22049/jalda.2021.26962.1217

چکیده
  پژوهش حاضر واکاوی قوم‌نگارانه اینترنتی است که در فضای پیام‌رسان اجتماعی تلگرام با هدف بررسی میزان آشنایی فراگیران و معلمان ایرانی زبان انگلیسی با قواعد و هنجارهای شهروندی دیجیتال، نحوه به‌کاربستن آن، و چگونگی بهبود این نگرش و کاربرد صورت گرفته است. بدین منظور، هشت گروه تلگرامی مرتبط با آموزش زبان انگلیسی ویژه دانش‌آموزان و معلمان، ...  بیشتر

تاثیر مساعدت تلفن همراه در تدریس کلمات هم آیند بر توانایی خواندن زبان آموزان انگلیسی

مهرناز جمشیدی؛ دکتر زهره محمدی زنوزق

دوره 8، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 111-138

https://doi.org/10.22049/jalda.2020.26827.1176

چکیده
  هدف از این تحقیق، پی بردن به تاثیر مساعدت تلفن همراه در تدریس کلمات هم آیند بر توانایی خواندن زبان آموزان انگلیسی ایرانی می باشد. برای این منظور، یک آزمون به عنوان آزمون مهارت به زبان آموز سطح متوسط داده شد. بعد از یکسان سازی، دانش آموز مونث و مذکر در محدوده سنی 14 تا 25 سال از یک آموزشگاه واقع در کرج به عنوان شرکت کنندگان در گروه آموزشی ...  بیشتر

تأثیر نرم افزار فلش کارت بر فراگیری واژگان انگلیسی دانشجویان ایرانی
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 101-111

https://doi.org/10.22049/jalda.2018.26246.1068

چکیده
  نرم افزارکامپیوتری Mnemosyne نوعی فلش کارت است که فرایند یادگیری فراگیران را بهینه میکند. مطالعه حاضربه منظور بررسی میزان استفاده از Mnemosyne برای کمک به زبان آموزانEFL  انگلیسی به عنوان زبان خارجی در سطح کالج برای بهبود یادگیری واژگان با استفاده از تکرار فاصله دار انجام شد.   برای این منظور، 60 نفرازدانش آموزان سطح متوسط براساس عملکرد ...  بیشتر