اثر آموزش زبان مبتنی بر مفهوم بر یادگیری «نگره» توسط زبان‌آموزان مبتدی: شواهد تجربی مقدماتی مبنی بر اثرپذیری کمتر آموزش مفهوم «بی‌کرانگی» به زبان‌آموزان مبتدی از نگرۀ واژگانی

الیزابت کیسلینگ

دوره 11، شماره 2 ، مهر 1402، ، صفحه 63-84

https://doi.org/10.22049/jalda.2023.27948.1447

چکیده
  آموزش زبان مبتنی بر مفهوم (C-BLI) ریشه در نظریه یادگیری اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی (SCT) دارد و بر اساس آموزش نظری سیستمی مدل­سازی شده است. مطالعات بر روی آموزش زبان مبتنی بر مفهوم حاکی از اثرات آموزشی مثبتی مانند افزایش آگاهی مفهومی و  تسلط بر انواع مفاهیم هدف در زبان های مختلف، از جمله نگره در  زبان اسپانیایی است. با هدف یافتن شواهدی ...  بیشتر

هویت و پیامد های آن در بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در ایران

بهروز مرزبان؛ دکتر سید محمد رضا عادل؛ دکتر احمد رضا اقتصادی؛ دکتر محمود الیاسی

دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، ، صفحه 35-57

https://doi.org/10.22049/jalda.2021.27193.1288

چکیده
  این مطالعه قصد داشت تا تاثیر انواع هویت بر میزان درگیری با یادگیری، درک، و نمرات فراگیران زبان انگلیسی را از طریق پرسشنامه معتبر چهار قطبی تیلور (2010)، در محیط انگلیسی بعنوان زبان خارجی در ایران و در میان فراگیران بزرگسال زبان انگلیسی بررسی کند. بدین منظور 170 شرکت کننده شامل 69 زن و 101 مرد از روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند. اطلاعات کسب ...  بیشتر

ادامه تحصیل در مقطع دکتری آموزش زبان انگلیسی: یک گزارش مقطعی از نگرانی دانشجویان

دکتر جواد غلامی؛ مهسا علی نسب؛ سعید ایوبی؛ محمد نسیم فر

دوره 7، شماره 2 ، آبان 1398، ، صفحه 83-98

https://doi.org/10.22049/jalda.2019.26672.1148

چکیده
  امروزه، تحصیل در آموزش عالی به ویژه در برنامه های دکترا به همان اندازه که به نظر می رسد عارضه ندارد. با توجه به تداخل پیچیده متغیرهای متعدد مؤثر بر تجربه شخص در چنین برنامه هایی، نیاز به بررسی بیشتر روشهایی که زندگی دانشجویان دکتری تحت تأثیر این عوامل و چگونگی پیدایش مسیر انتقال آنها قرار دارد، ضروری است. پژوهش حاضر به بررسی عناصر تشکیل ...  بیشتر