انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی مشترک و نظریه اجتماعی-فرهنگی: یک رویکرد یکپارچه

دکتر انریکو گراتزی

دوره 11، شماره 2 ، مهر 1402، ، صفحه 161-181

https://doi.org/10.22049/jalda.2024.28866.1581

چکیده
  تمرکز اصلی این مقاله بر روی موضوع بحث برانگیز ادغام زبان انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی مشترک (ELF) در آموزش زبان انگلیسی (ELT) است. ماهیت متکثر انگلیسی به عنوان یک زبان بین‌المللی در عصر جهانی‌سازی به طوری خاص مسألۀ پرسابقۀ بومی­ بودن ‌زبان انگلیسی را در کلاس درس انگلیسی به چالش کشیده است. با این وجود، علیرغم پیشینۀ آکادمیک گسترده در ...  بیشتر

آگاهی معنایی و آگاهی دستوری در درک جملات توسط زبان آموزان انگلیسی

محمدرضا خاکسار؛ دکتر محمد صابر خاقانی نژاد

دوره 12، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 107-128

https://doi.org/10.22049/jalda.2024.28603.1543

چکیده
  این مطالعه با هدف مقایسه تأثیر دانش نحوی و  دانش معناشناسی در فهم جملات انگلیسی توسط زبان ­آموزان ایرانی در سطوح مختلف انجام شده است. یکصد و نود زبان­ آموز ایرانی از طریق نمونه­ گیری آسان در سه گروه مبتدی، متوسط، و پیشرفته جهت این مطالعه به کار گرفته شدند. جهت انجام مقایسه بین تأثیرات احتمالی دانش نحوی و معناشناسی بین سطوح مختلف ...  بیشتر

رابطه بین نگرش جهانی و تمایل به برقراری ارتباط زبانی زبان آموزان ایرانی در دو سطح مهارت زبان ضعیف و قوی

نادیا محمودی؛ دکتر ناصر غفوری؛ دکتر سیدرضا به آفرین

دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، ، صفحه 151-170

https://doi.org/10.22049/jalda.2021.27167.1278

چکیده
  تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین دیدگاه جهانی و تمایل به برقراری ارتباط دانشجویان مرد زبان انگلیسی در دو سطح توانایی زبانی انگلیسی ضعیف و قوی میپردازد. تحقیق بر روی یکصد و شش دانشجوی زبان از دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور تبریز و سراب انجام گردید. دانشجویان بر اساس نمرات یک آزمون مهارت زبان انگلیسی استاندارد بنام پی آی تی به دو گروه ...  بیشتر