نوع مقاله : مرور کتاب
نویسنده
چکیده
کتاب «تعامل ادبیات و فراگیری زبان در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی» مشتمل بر نوزده فصل بوده که توسط «ماسایوکی ترانیشی»، «یوشیفومی سایتو» و «کیث ویلز» در سال 2015 تدوین و ویراستاری شده است.مؤلفین فصول کتاب هرکدام روایت ها، تجارب و رویکردهای خود را در زمینه نقش ادبیات در فراگیری زبان انگلیسی به اشتراک گذاشته اند. لازم به ذکر است که چهارده فصل کتاب به طور مستقیم یا غیر مستقیم در سیستم آموزشی ژاپن مورد بحث، ارزیابی و مطالعه قرار گرفته است. کتاب حاضر، تلاشی است در جهت تسهیم تجربه های تعدادی از متخصصین آموزش، از اینرو هدف کتاب معرفی و بکارگیری ادبیات در مبحث آموزش زبان بوده که بدین وسیله فراگیران با استفاده از مباحث روز با چاشنی تخیل در مراحل ابتدایی و با استفاده از آرایه های ادبی در مراحل پیشرفته نه تنها موجب ارتقای دانش زبانی که باعث غنای هر چه بیشتر کلام خود در گفتار و نوشتار شوند.کتاب پیش رو، برای اساتید، مدرسان و فراگیران زبان در امر آموزش راهکارها و رویکردهایی مهم و قابل اجرا در کلاس های آموزش زبان انگلیسی ارئه می دهد.
کلیدواژهها
موضوعات