نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 گروه زبانها و ادبیات غرب - دانشکده ادبیات، دانشگاه کارابوک، ترکیه
2 کارشناس ارشد آموزش زبان و ادبیات انگلیسی، گروه زبان و ادبیات غرب، دانشگاه کارابوک، کارابوک، ترکیه
چکیده
مقاله حاضر، درام سینک آشپزخانه و طبیعت گرایی، به بررسی یک جنبش فرهنگی می پردازد که ابراز سرخوردگی هنرمندانی چون آرنولد وسکر، جان آزبورن، و شلا دلانی در دوره پس از جنگاز طریق تئاتر را نشان می دهد که واقعیت زندگی آنهاست. دوره ۱۹۵۶-۱۹۶۵ را می توان دوره ای دانست که تئاتر انگلیس پس از جنگ را بررسی می کند که مربوط به تحولات فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی پس از جنگ است. در این دوره، نمایشنامه نویسان موضعی اجتماعی اتخاذ می کنند که منعکس کننده تجربیات روزانه طبقه کارگر است که در آن زمان دچار تحولات اجتماعی و سیاسی می شوند. به دنبال پیامدهای مخرب جنگ، تغییرات اجتماعی، مذهبی، و سیاسی منجر به بیکاری، ناامنی، و سرخوردگی در جامعه به ویژه در بین جوانان تحصیلکرده شده که از جنگ بازگشتند. درام آشپزخانه نوعی نمایشنامه عجیب در میان نمایشنامه هایی است که در قالب موج جدید رئالیسم انگلیس نوشته شده است؛ این نوع نمایش های طبیعت گرایانه زندگی داخلی و عادی را روی صحنه می برد.
کلیدواژهها
موضوعات