دوره 12 (1403)
دوره 11 (1402)
دوره 10 (1401)
دوره 9 (1400)
دوره 8 (1399)
دوره 7 (1398)
دوره 6 (1397)
دوره 5 (1396)
دوره 4 (1395)
دوره 3 (1394)
دوره 2 (1393)
دوره 1 (1392)
تعداد مقالات: 17
صفحات پیشین و مندرجات
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400
چکیده
بیشترسرمقاله، جلد نهم، شماره دوم
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 1-2
چکیده
بیشترمصاحبه با پروفسور وندی استاینر
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 3-7
چکیده
بیشتربررسی عوامل آغازگر امنیت معلمان زبان انگلیسی ایرانی با استفاده از یک روش تحقیق آمیخته
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 9-33
چکیده
این حقیقت بارها تأیید شده است که معلمان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی و در این شغل با عوامل استرس زای مختلف روبرو هستند. در حالیکه آنها دائما در حال تجربه کردن اختلالات هستند٬ امنیت نقش یک سپر را بازی میکند و به معلمان اجازه میدهد که رفتاری حرفه ای در محیط کلاس داشته باشند و در طول دوران کاریشان از لحاظ احساسی یا روانشناسی درست رفتار ... بیشترهویت و پیامد های آن در بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در ایران
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 35-57
چکیده
این مطالعه قصد داشت تا تاثیر انواع هویت بر میزان درگیری با یادگیری، درک، و نمرات فراگیران زبان انگلیسی را از طریق پرسشنامه معتبر چهار قطبی تیلور (2010)، در محیط انگلیسی بعنوان زبان خارجی در ایران و در میان فراگیران بزرگسال زبان انگلیسی بررسی کند. بدین منظور 170 شرکت کننده شامل 69 زن و 101 مرد از روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند. اطلاعات کسب ... بیشترنگرش معلمان ایرانی زبان اانگلیسی درباره تفکر انتقادی و نقش آن در آموزش زبان خارجی
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 59-78
چکیده
در تحقیق کیفی حاضر، برداشت معلمان ایرانی زبان انگلیسی در خصوص تفکر انتقادی و نقش آن در آموزش زبان خارجی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.۳۶ نفر از معلمان زبان انگلیسی بواسطه نمونه آماری هدفمند بعنوان شرکت کنندگان در تحقیق انتخاب شدند. با هدف جمع آوری داده ها، سه نوع ابزار متفاوت؛ مصاحبه های دقیق ژرفکاوانه، مصاحبه های متمرکز روایت ... بیشتربررسی رابطه درک شنیداری منظورشناسی زبان با بسندگی زبانی، یادگیری خودتنظیم در گوش دادن و تمایل به برقراری ارتباط در میان زبانآموزان ایرانی
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 79-104
چکیده
درک شنیداری منظورشناسی زبان(PLC) به عنوان یک فرایند پیچیده، تحت تأثیر انواع عوامل شناختی، روانشناختی، بافتی، اجتماعی، فرهنگی و زبانی قرار میگیرد. جهت درک نقش این عوامل در PLC، مطالعه حاضر به دنبال بررسی و یافتن ارتباط بسندگی زبانی، یادگیری خودتنظیم در گوش دادن (SRLL) و تمایل به برقراری ارتباط (WTC) درPLC است. برای این منظور، گروهی ... بیشتربررسی دیدگاه های معلمان زبان انگلیسی نسبت به نظارت بر معلمان در موسسات ایرانی آموزش زبان
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 105-125
چکیده
اگرچه نظارت بر معلمان زبان بخش جدایی ناپذیری از تجربیات حرفه ای معلمان ایرانی آموزشی زبان انگلیسی است، مطالعه کافی در زمینه نظارت بر معلمان و در ارتباط با بررسی دیدگاه های معلمان زبان انگلیسی نسبت به نظارت بر معلمان ایرانی آموزش زبان انجام نشده است. هدف این تحقیق، بررسی دیدگاه های معلمان زبان انگلیسی در مورد نظارت بر معلمان در موسسات ... بیشترنگرش زبان آموزان دانشگاهی نسبت به یادگیری مبتنی بر حل مسئله: جهشی به سوی دانشگاه های نسل چهارم
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 127-150
چکیده
یادگیری مبتنی بر حل مسئله یکی از روشهای آموزشی است که مزایای زیادی داشته و می تواند خلا یادگیری سنتی را پر کند. در واقع روشی است که در آن زبان آموزان به جای اینکه مدرس اطلاعات در اختیارشان بگذارد یادگیری را با مطرح کردن یک مسئله شروع می کنند. مطالعه حاضر به بررسی عوامل مهم این روش از نقطه نظر زبان آموزان ایرانی پرداخته است. همینطور نگرش ... بیشتررابطه بین نگرش جهانی و تمایل به برقراری ارتباط زبانی زبان آموزان ایرانی در دو سطح مهارت زبان ضعیف و قوی
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 151-170
چکیده
تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین دیدگاه جهانی و تمایل به برقراری ارتباط دانشجویان مرد زبان انگلیسی در دو سطح توانایی زبانی انگلیسی ضعیف و قوی میپردازد. تحقیق بر روی یکصد و شش دانشجوی زبان از دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور تبریز و سراب انجام گردید. دانشجویان بر اساس نمرات یک آزمون مهارت زبان انگلیسی استاندارد بنام پی آی تی به دو گروه ... بیشترتحلیل فرهنگ و محتوای چندنمایی در مجموعه کتابهای بومی آموزش انگلیسی
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 171-193
چکیده
فرهنگ به عنوان بخشی از آموزش زبان انگلیسی در نظر گرفته میشود. علاوهبراین، کتابهای آموزش زبان انگلیسی از منابع اصلی آموزش و یادگیری بینفرهنگی در بیشتر محیطهای یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی هستند. بنابراین، ارائه محتوای فرهنگی و توسعه جنبههای بینفرهنگی موضوعات مهمی در کتابهای آموزش زبان ... بیشترلایه های زیرین نوبت گیری و قطع صحبت در مکالمات بین نسلی: بررسی زنان بزرگسال و نوجوان
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 195-216
چکیده
بررسی مکالمات از دیرباز مورد توجه محققین بوده است. با اینحال، مکالمات بین نسلی که توسط خانمها ار گروه های سنی مختلف شکل گرفته تا به حال از منظر نوبت گیری و قطع مکالمات بررسی نشده است. به همین منظور، مکالمات فارسی روزمره خانمها در این مقاله مورد تحلیل قرار گرفت. برای بررسی نوبتها از مدل ساکس و برای قطع مکالمات از مدل وست و زیمرمن استفاده ... بیشترترجمه شعر از منظر هرمنوتیک: مطالعه موردی مولانا
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 217-234
چکیده
آثار شعری به طور معمول با عناصری خاص (مانند نمادها، تصاویر، مفاهیم) مشخص می شوند که به تفسیر و موضوعات چنین آثاری کمک می کند. یکی از امور چالش برانگیز در ترجمه شعر این است که چنین عناصری را در زبان و فرهنگ دیگر بازنمایی کند. آثار شاعرانه ای که اغلب ترجمه می شوند، مبنای محکمی را برای تجزیه و تحلیل نحوه ی نمایش یک خوانش متعارف در ترجمه فراهم ... بیشترچالشِ جنسیت: جنسیت و جنسیت خنثی در آینه تاریخِ ذهن
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 235-250
چکیده
در این مقاله به مقوله ی جنسیت، تعریف متفاوت و متناقض آن ها در طول تاریخ، عملکرد مضاعف و روابط آنها به عنوان وسیله ای جهت تحلیل موضوعات عمقی تر پرداخته شده است. در این مقاله به مباحث بین منتقدان در حیطه ی زبان و تعاریف و تفاوت های پایه های هویت فردی از طریق بررسی تئوری های منتقدان و آزمایشات علمی در این حیطه و نگاه به جنسیت های غیر معمول؛ ... بیشترصدای انسان به صدای غیر انسان تبدیل می شود: پروژه ی سبز مری اولیور
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 251-267
چکیده
همواره مناظرات جدلی در خصوص شکاف های موجود بین انسان و طبیعت وجود داشته است که اکثر آنها در عصر کنونی چند پارگی و عدم قطعیت، مورد توجه قرار گرفته است. در حالیکه ما انسان های عصر فرامدرن به دسترسی به ابزار بهتر زندگی بواسطه ی پیشرفت تکنولوژی مفتخریم، اما بعضی مواقع نتوانسته ایم زندگی متوازنی را در این سیاره ی وسیع داشته باشیم. با این ... بیشترمعرفی کتاب:«عاملیَت در مدرسان زبان»
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 269-273
چکیده
بیشترچکیده مقالات به زبان فارسی
دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، صفحه 275-286