دوره 12 (1402)
دوره 11 (1402)
دوره 10 (1401)
دوره 9 (1400)
دوره 8 (1399)
دوره 7 (1398)
دوره 6 (1397)
دوره 5 (1396)
دوره 4 (1395)
دوره 3 (1394)
دوره 2 (1393)
دوره 1 (1392)
موضوعات = Individual differences in second language learning
تعداد مقالات: 6
بررسی رابطه بین سرسختی و ممارست آکادمیک در بین زبانآموزان دبیرستانی ایران از منظر روانشناسی مثبتگرا و نظریه کنترل ارزش
دوره 11، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 121-139
چکیده
درک نقش احساسات مثبت و تاثیرشان بر موفقیت تحصیلی و سلامت روان دانش آموزان از جمله مسائل حائز اهمیت تعلیم و تربیت است. بدین منظور، تحقیق پیش رو با تکیه بر اصول روانشناسی مثبت گرا و نظریه ی کنترل ارزش، سعی به تاباندن نور به سوی روابط میان سرسختی و ممارست آکادمیک زبان آموزان ایرانی داشت. از این جهت، 263 دانش آموز متوسطه اول ... بیشترتمایل به برقراری ارتباط و تحمل ابهام زبان آموزان EFL درونگرا و برون گرا
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 27-41
چکیده
مدتهاست محققان علاقمند به کاوش در زمینه ی تاثیر خصیصه های شخصیتی بر یادگیری زبان خارجی یا دوم می باشند. مطالعه ی کنونی تلاشی است در جهت بررسی اینکه آیا رابطه ی آماری بامعنا میان میل به برقراری ارتباط و تحمل ابهام زبان آموزان درون گرا و برون گرا وجود دارد یا خیر. به این خاطر 150 زبان آموز، پرسشنامه های درون گرایی/برون گرایی مک کروسکی (1998)، ... بیشترتاثیر جنسیت بر ریز مهارتهای خواندن در میان زبان آموزان ایرانی
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 47-60
چکیده
مطالعه حال حاضر بر آن است تا تاثیر جنسیت را بر توانایی درک مطلب زبان آموزان ایرانی مورد بررسی دقیق قرار دهد. برای این منظور، چهار مهارت موردنظر در فرایند درک مطلب انتخاب شدند. سپس، تعدادی متن انتخاب گردید تا زبان آموزان به سوالات درک مطلب آن پاسخ دهند و بدین طریق مهارتهای موردنظر، مورد ارزیابی قرار گیرند. دانش آموزان شرکت کننده ... بیشتررابطه بین خودباوری و چیرگی در مکالمه در گفتار فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 55-68
چکیده
با توجه به ارتباط ویژه عوامل عاطفی نظیر اضطراب، بازداری، انگیزش، و خودباوری با فرآیندهای شناختی مرتبط با کاربرد زبان دوم، نقش تعیین کننده این عوامل همواره در حوزه فراگیری زبان دوم مورد توجه بوده است. پژوهش حاضر به مطالعه رابطۀ بین خودباوری در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی با چیرگی در مکالمه از حیث تعداد کلمات تولید شده در مکالمه، ... بیشترتحلیل متعارفی از رابطۀ بین ویژگیهای شخصیتی، نگرش، انگیزش و مهارت نوشتن زبانآموزان ایرانی زبان انگلیسی
دوره 7، شماره 2 ، آبان 1398، ، صفحه 135-154
چکیده
هدف از پژوهش حاضر مطالعۀ تحلیل متعارف ویژگیهای شخصیتی و نگرش زبانآموزان ایرانی زبان انگلیسی در ارتباط با انگیزش و مهارت نوشتن آنهاست. از حیث روش جمعآوری و تحلیل داده، تحقیق حاضر از نوع مطالعۀ همبستگی بوده است. جمعیت آماری آن شامل زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی و نمونۀ آماری مربوطه به شیوه نمونهبرداری خوشهای انتخاب ... بیشترزمان یادآوری و مشکلات املائی انگلیسی در بین دانش آموزان ایرانی در مالزی
دوره 7، شماره 1 ، فروردین 1398، ، صفحه 105-118