دوره 12 (1403)
دوره 11 (1402)
دوره 10 (1401)
دوره 9 (1400)
دوره 8 (1399)
دوره 7 (1398)
دوره 6 (1397)
دوره 5 (1396)
دوره 4 (1395)
دوره 3 (1394)
دوره 2 (1393)
دوره 1 (1392)
تعداد مقالات: 11
سرمقاله جلد پنجم، شماره دوم
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 1-5
چکیده
بیشتربررسی تعاملات فراکلامی در قسمت بحث و نتیجه گیری پایان نامه های کارشناسی ارشد علوم انسانی و علوم فنی
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 7-14
چکیده
این تحقیق به بررسی نشانگر های فراکلامی تعاملی در پایان نامه های علوم انسانی و علوم فنی می پردازد.بدین منظور 30 پایان نامه ی علوم انسانی و علوم فنی در 6 رشته به طور تصادفی از کتابخانه ی 5 دانشگاه انتخاب شدند.5 پایان نامه در هر رشته در بازه ی زمانی 6 سال انتخاب شدند.این تحقیق فقط به بررسی بخش های مباحثه و نتیجه گیری این پایان نامه ها پرداخت.به ... بیشترمطالعۀ ساخت جهان بینی های نژادپرستانه در "سگ قهوه ای تیره" اثر استفان کرِین بر مبنای تحلیل گفتمان انتقادی
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 15-46
چکیده
هدف این مقاله مطالعه چگونگی شکلگیری جهانبینیهای نژادپرستانه در داستان "سگ قهوهای تیره" اثر استِفان کرِین است که در آن با بهره جستن از ارتباط نزدیک بین زبان و ادبیات، به مطالعه زبانشناختی بازسازی مفاهیم سیاه بودن و سفید بودن بر مبنای این فرض که نژادپرستی برساختهای اجتماعی، برهانی، و فکری است، پرداخته شده است. چنین ... بیشترتاثیر جنسیت بر ریز مهارتهای خواندن در میان زبان آموزان ایرانی
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 47-60
چکیده
مطالعه حال حاضر بر آن است تا تاثیر جنسیت را بر توانایی درک مطلب زبان آموزان ایرانی مورد بررسی دقیق قرار دهد. برای این منظور، چهار مهارت موردنظر در فرایند درک مطلب انتخاب شدند. سپس، تعدادی متن انتخاب گردید تا زبان آموزان به سوالات درک مطلب آن پاسخ دهند و بدین طریق مهارتهای موردنظر، مورد ارزیابی قرار گیرند. دانش آموزان شرکت کننده ... بیشترگفتمان های علمی دورگه: دیدگاه های بینامتنی و پیآمدهای آن ها در آموزش انگلیسی برای اهداف خاص
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 61-80
چکیده
بیشترتاثیر تقویت ضمنی درونداد بر یادگیری همایند های گرامری
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 81-90
چکیده
یادگیری«همایند ها»به عنوان یکی از حوزه های مشکل ساز در آموزش زبان دوم به شمار می رود و اگر فردی متمایل به تقویت توانایی هایش در یک زبان خارجی باشد، دقت در استفاده از همایند یکی از مسائل مهم می باشد. این تحقیق نقش تقویت ضمنیدرونداد در همایند های های گرامری بر زبان آموزان ایرانی را مورد مطالعه قرار داده است. دو گروه ... بیشتراستراتژیهای زبان آموزی و آزمون آگاهی زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته در آزمون تافل اینترنتی
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 91-100
چکیده
زبان آموزان خوب از یک سری استراتژیها استفاده میکنند و زمانیکه آزمون های زبانی مد نظر میباشند این استراتژیها همراه با نوعی آزمون آگاهی میتواند نتایج بهتری برایشان داشته باشد. ازمیان چنین آزمونهایی، آزمون تافل اینترنتی کابوسی برای زبان آموزان ایرانی میباشد، چرا که برای ادامه تحصیل نیازمند نتایجی مطلوب میباشند. بنابراین در این تحقیق ... بیشترتأثیر نرم افزار فلش کارت بر فراگیری واژگان انگلیسی دانشجویان ایرانی
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 101-111
چکیده
نرم افزارکامپیوتری Mnemosyne نوعی فلش کارت است که فرایند یادگیری فراگیران را بهینه میکند. مطالعه حاضربه منظور بررسی میزان استفاده از Mnemosyne برای کمک به زبان آموزانEFL انگلیسی به عنوان زبان خارجی در سطح کالج برای بهبود یادگیری واژگان با استفاده از تکرار فاصله دار انجام شد. برای این منظور، 60 نفرازدانش آموزان سطح متوسط براساس عملکرد ... بیشترمعرفی کتاب: بوم زبان شناسی: زبان و محیط زیست
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 113-115
چکیده
بیشترمصاحبه با پیتر موهلهوسلر
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 117-120
چکیده
بیشترچکیده مقالات جلد پنجم، شماره دوم به زبان فارسی
دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 121-127