دوره 12 (1403)
دوره 11 (1402)
دوره 10 (1401)
دوره 9 (1400)
دوره 8 (1399)
دوره 7 (1398)
دوره 6 (1397)
دوره 5 (1396)
دوره 4 (1395)
دوره 3 (1394)
دوره 2 (1393)
دوره 1 (1392)
تعداد مقالات: 8
سرمقاله جلد پنجم، شماره اول
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 1-2
چکیده
بیشتربررسی روشهای خودارزیابی، ارزیابی همتایان، و ارزیابی معلم در کلاس مهارت نوشتاری: مقایسه نتایج و ارائه دیدگاهها و نظرات زبان آموزان
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 3-26
چکیده
نیاز روزافزون به تربیت یادگیرندگان مادام العمر که یادگیری را تنها به کلاس درس محدود نمیدانند و همچنین معلمین فکوری که همواره کار خود را مورد بازنگری و اصلاح قرار میدهند، مفهوم ارتباط میان یادگیری و ارزیابیرا تغییر داده و باعث ایجاد روشهای ارزیابی جایگزین نظیر خودارزیابی، ارزیابی همتایان، و ارزیابی معلم شده، به نحوی که استفاده ... بیشترتمایل به برقراری ارتباط و تحمل ابهام زبان آموزان EFL درونگرا و برون گرا
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 27-41
چکیده
مدتهاست محققان علاقمند به کاوش در زمینه ی تاثیر خصیصه های شخصیتی بر یادگیری زبان خارجی یا دوم می باشند. مطالعه ی کنونی تلاشی است در جهت بررسی اینکه آیا رابطه ی آماری بامعنا میان میل به برقراری ارتباط و تحمل ابهام زبان آموزان درون گرا و برون گرا وجود دارد یا خیر. به این خاطر 150 زبان آموز، پرسشنامه های درون گرایی/برون گرایی مک کروسکی (1998)، ... بیشتربررسی تاثیر ابزار کمک آموزشی بصری به یادگیری واژگان انگلیسی زبان آموزان ایرانی در سطح مقدماتی
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 43-54
چکیده
این مطالعه باهدف بررسی تاثیر ابزار کمک آموزشی بصری به یادگیری واژگان زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی انجام شد. برای دستیابی به هدف مطالعه،60 زبان آموز ابتدایی زبان انگلیسی براساس عملکرد آنها در آزمون مهارت انتخاب شدند. پس ازاجرای پیشآزمون، شرکت کنندگان گروه آزمایشی، واژگان را به طور بصری دریافت کردند. معلم از انواع مختلف استراتژیهایی ... بیشتررابطه بین خودباوری و چیرگی در مکالمه در گفتار فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 55-68
چکیده
با توجه به ارتباط ویژه عوامل عاطفی نظیر اضطراب، بازداری، انگیزش، و خودباوری با فرآیندهای شناختی مرتبط با کاربرد زبان دوم، نقش تعیین کننده این عوامل همواره در حوزه فراگیری زبان دوم مورد توجه بوده است. پژوهش حاضر به مطالعه رابطۀ بین خودباوری در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی با چیرگی در مکالمه از حیث تعداد کلمات تولید شده در مکالمه، ... بیشترالگوهای ادب در رابطه استاد- دانشجو: بررسی یک محیط دانشگاهی
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 69-87
چکیده
این تحقیق به بررسی استراتژی های ادب و نزاکت بکار برده شده در رابطه بین استاد و دانشجوها در یک محیط دانشگاهی پرداخته است. برای انجام این مطالعه، چهار کلاس دانشگاه با اساتید مختلف به صورت تصادفی انتخاب ، مشاهده و تجزیه و تحلیل شدند. از نظریه ادب براون و لوینسون (Brown and Levinson’s politeness theory) به عنوان مدل تحلیلی در این تحقیق استفاده شده ... بیشتربررسی نیازهای درک مطلب زبان تخصصی دانشجویان ادبیات فارسی دانشگاه یاسوج
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 89-98
چکیده
هدف اصلی مطالعه حاضر که در راستای برنامه های آموزش زبان انگلیسی با اهداف ویژه در ایران است پر کردن شکاف بین دانش درک عمومی زبان دانش آموزان و توانایی آنها در خواندن متنهای تخصصی ومنظم است. هدف این مطالعه، بررسی نیازهای حاضر و آینده مهارت خواندنِ (درک مطلب) دانشجویان زبان فارسی دانشگاه یاسوج با روش ترکیبی (کمی و کیفی) در دروس زبان تخصصی ... بیشترمعرفی کتاب: آموزش و پژوهش مهارت نوشتن (ویراست سوم)
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 99-101