Book Review: "Developing Expertise Through Experience"

Document Type: Book Review

Author

Ph.D. Student of Applied Linguistics, Faculty of Modern Languages and Communication, University of Putra Malaya (UPM), Kuala Lumpur, Malaysia.

Abstract

The book ‘Developing expertise through experience’consists of twenty chapters written by language educators. Alan Maley has edited the book. The writers of the chapters have written their stories and experiences about learning English and being an Educator with regard to the notion of ‘sense of plausibility’ defined by Prabhu. Prabhu explains that plausibility in pedagogy is teachers’ intuition about learning arising from her own experience of teaching. The book is a major effort to share experiences between professionals working in different parts of the world. Therefore, the purpose is not to reach an agreement between many individuals but rather an enlarging, sharpening or enriching of every individual’s personal perception.In the first chapter of the book, Robert Bellarmine elaborates on the understanding of the ‘teacher’s sense of plausibility’. He explains that it is a personal theory of learning and teaching and its elements are not only beliefs and values but also concepts, principles, rules of thumb, truths and metaphors.

Keywords


Article Title [Persian]

معرفی کتاب: «خلق تخصص از راه تجربه»

Author [Persian]

  • منا حسینی
دانشجوی دکتری، دانشکده زبان و ارتباطات نوین، دانشگاه پوترا مالزیا، کوآلالامپور، مالزی
Abstract [Persian]

کتاب «خلق تخصص از راه تجربه» مشتمل بر بیست فصل توسط گروهی از اساتید رشته تعلیم و تربیت به نگارش درآمده است. تدوین و ویراستاری کتاب را آلن میلی بر عهده داشته است. مؤلفین فصول کتاب هرکدام روایت ها و تجارب خود را در زمینۀ فراگیری زبان انگلیسی و به عنوان متخصصین آموزش زبان در ارتباط با مفهوم «حس باورپذیری» پرابو به اشتراک گذارده اند. بر اساس نظریۀ پرابو حس باورپذیری در امر آموزش به درک شهودی معلمین از یادگیری مربوط است و چنین درکی برخاسته از تجربیات آموزشی خود معلم است. این کتاب تلاشی قابل توجه در جهت تسهیم تجربه های تعدادی از متخصصین آموزش و تعلیم در نقاط مختلفی از جهان است. از اینرو به نظر می رسد هدف این کتاب نه ارائۀ یک نظر اجماعی در مورد ماهیت امر آموزش، بلکه بسط، شفاف سازی و غنابخشی به دیدگاه های شخصی افراد مختلفی است که در این کتاب به عرضۀ تجارب خود پرداخته اند.

Keywords [Persian]

  • معرفی کتاب
  • خلق تخصص از راه تجربه
  • آلن میلی
  • منا حسینی
  • آموزش

Volume 7, Issue 2
Summer and Autumn 2019
Pages 213-217
  • Receive Date: 02 December 2019
  • Revise Date: 16 January 2020
  • Accept Date: 02 December 2019