دوره 12 (1403)
دوره 11 (1402)
دوره 10 (1401)
دوره 9 (1400)
دوره 8 (1399)
دوره 7 (1398)
دوره 6 (1397)
دوره 5 (1396)
دوره 4 (1395)
دوره 3 (1394)
دوره 2 (1393)
دوره 1 (1392)
تعداد مقالات: 12
سرمقاله جلد 6، شماره 2
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 1-6
چکیده
بیشترمصاحبه با پروفسور آدریان هالیدی
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 7-14
چکیده
بیشترتخصص زبانشناختی و تجربۀ زبانی: ماهیت زبانشناسی کاربردی و آموزش زبان
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 15-27
چکیده
اساس زبانشناسی کاربردی بر این فرض استوار است که مطالعات تخصصی در این رشته میتواند به رهیافتهایی منجر شود که بواسطۀ آنها بتوان درک صحیحی از چگونگی کارکرد زبان در تجربههای واقعی کاربرد آن به دست آورد تا بدینوسیله بتوان به مبنایی اصولی دست یافت تا از راه مداخلۀ علمی در زمینۀ حل مسائل مترتّب در کوران تجربۀ استفاده از زبان ... بیشترفراگیری درست نویسی املای زبان فرانسه (زبان سوم) توسط فارسی زبانان (زبان اول) فراگیر زبان انگلیسی(زبان دوم)
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 29-47
چکیده
فراگیری زبان سوم یکی از مسائلی است که در سالهای اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در این پژوهش تأثیر زبان فارسی به عنوان زبان مادری و زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم بر درست نویسی زبان فرانسه به عنوان زبان سوم مورد بررسی قرار گرفته است. درخصوص یادگیری زبان سوم سه تئوری عامل زبان اول، عامل زبان دوم، و فرضیه ی انتقال انباشتگی چند ... بیشترگفتمان علمی و نفوذ عناصر غیر رسمی
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 49-97
چکیده
با تحمیل گردشهای ساختاری اجتماعی مان، ما بعد اجتماعی، فرهنگی، و تاریخی که در گفتمان علمی انجام می شود را توسعه داده ایم. این نظرهای اجمالی به ما نشان می دهد که چقدر گفتمان علمی جزئی از وب های پیچیده ی ارتباطات اجتماعی انسان است. با تشخیص این خاصیت اجتماعی، فرهنگی، و تاریخی، این مقاله به عناصر غیر رسمی که در گفتمان های علمی هستند، نگاه ... بیشترمقایسه تصاویر ذهنی خانمها و آقایان در مورد یادگیری زبان انگلیسی
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 99-115
چکیده
در این مطالعه از فراگیرندگان انگلیسی خواسته شد بر اساس تجربهشان، تصاویری را که در مورد یادگیری زبان انگلیسی دارند ارایه دهند. دویست و ده زبانآموز دختر و 90 زبان آموز پسر تصاویر و استعارههایی را برگزیدند یا ارایه دادند. از پسران 781 و از دختران 1903 تصویر و استعاره دریافت شد. پژوهشگر، این تصاویر را بررسی کرد و پس از خلاصه تر کردن، آنها ... بیشترایدئولوژی در ترجمۀ عناوین انیمیشن ها: بررسی مختصات و نابهنجاری ها
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 117-128
چکیده
در حیطه ی ترجمه ی چند رسانه ای، ترجمه ی کارتون برای کودکان یکی از دشوارترین چالش هاست. کارتون ها ممکن است بچه گانه به نظر برسند؛ اما نقشی اساسی در رشد ذهنی و عاطفی کودک و آموزش وی ایفا می کنند. دوبله و زیرنویس شیوه های اصلی ترجمه ی کارتون هستند. هر یک از آن ها تا حدی در نسخه ی اصلی دخل و تصرف می کنند تا آن را برای مخاطب زبان مقصد طبیعی، تعلیمی ... بیشترروش های نو و پیشرو در تدریس نمایشنامه در دانشگاههای ایران
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 129-140
چکیده
مطالعه ینمایشنامه یکی از جالب ترین و جذاب ترین تجربیات در زمینهی ادبیات انگلیسی است، اما به نظر می رسد دلایلی وجود دارد که بعضی از دانشجویان درس نمایشنامه در دانشگاههای ایران چنین حسی را تجربه نمی کنند. به نظر می رسد، اول از همه، نمایشنامه هایی وجود دارند که وقتی دانشجویان برای اولین بار آنها را می خوانند غافلگیر می شوند؛ ثانیا، ... بیشتربررسی تاثیر گوش دادن متمرکز و غیر متمرکز بر روی استفاده از زمان فعل ها در میان یادگیرندگان ایرانی زبان انگلیسی
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 141-161
چکیده
در این مطالعه، تاثیر گوش دادن متمرکز و غیر متمرکز بر روی استفاده ی درست از زمان فعل ها در بین یادگیرندگان ایرانی زبان انگلیسی مورد بررسی قرار گرفت. تحقیق حاضر بر اساس روش پیش آزمون – پس آزمون با کلاس های دست نخورده بود. بر اساس هدف این مطالعه، یک نمونه ی 60 نفری ازشرکت کنندگان همگن انتخاب شد. از میان 6 کلاس دست نخورده، یک گروه آزمایشی ... بیشتربررسی تطبیقی استعمارگری در آثار آچبه و پینتر
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 163-177
چکیده
در سده های اخیر یا بیشتر استعمارگری در کشورهای زیادی وجود داشته است.رابطه بین استعمارگر و استعمار شونده تاثیرات متقابلی بر فرهنگ، هویت، و خیلی از جوانب دیگر دو کشور داشته است. این مقاله از منظر درون و برون به مقوله استعمارگری در آثار سرایدار هارولد پینتر و دیگر در آرامش نیست چینوا آچبه با نگاهی بر عقاید بهابهی می پردازد. تحقیق با تکیه ... بیشترمعرفی کتاب: نیروی یادگیری متفکرانه
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 179-182
چکیده
در گذشته برای یادگیری هر مهارتی، از جمله مهارت زبانی، بهترین روش تکرار و تمرین مداوم و بیش از حد بود. اما با این روش فرد فقط مهارت تکرار بدون فکر یک عمل و یا ادای یک جمله را به دست می آورد. اکنون روش یادگیری در لحظه (Mindful Learning) در یادگیری زبان دوم و تدریس آن بسیار کاربرد دارد. بر اساس این روش، زبان آموز باید توانایی های خود را بشناسد، تفکر ... بیشترچکیده مقالات به زبان فارسی
دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1399، صفحه 183-190